تزریق ژل زیر چشم

تزریق ژل زیر چشم

عواملی همچون افزایش سن ، ژنتیک ، شرایط زندگی ، استعمال دخانیات و غیره باعث بروز چین چروک ها ، گودی و سیاهی زیر چشم می شوند، این افراد برای رفع این مشکلات می توانند اقدام به تزریق ژل زیر چشم  کنند. در این مقاله از دکتر منیر جعفری بهترین متخصص پوست و مو در تهران ما را همراهی کنید تا تمام نکاتی که در خصوص تزریق ژل به زیر چشم می باشد را برایتان بازگو کنیم.

 

 

انواع ژل های تزریق زیر چشم :

انواع مختلفی ژل در بازار وجود دارد که می توان برای تزریق از آن ها استفاده کرد که عبارتند از :

  • ژل های موقتی

این نوع ژل ها از هیالورونیک اسید که در بافت بدن یافت می شود تهیه شده و توانسته تاییدیه سازمان غذا و دارو را دریافت کند، تزریق این نوع ژل به زیر چشم ایجاد حساسیت یا آلرژی در فرد نمی کند و کاملا ایمن محسوب می شود.

  • ژل های نیمه موقتی

این نوع ژل ها از نوعی ماده به نام پلی متیل متاکریلات که توسط بدن جذب نمی شود و در ناحیه هایی که پوست ضخیم دارند تزریق می شود.

  • ژل های دائمی

این نوع ژل های از سیلیکون تهیه شده و نتوانسته تاییدیه سازمان غذا و دارو را به دست آورد به همین علت تزریق آن توصیه نمی شود.

نحوه تزریق ژل زیر چشم به شرح ذیل می باشد:

پزشک پس از معاینه و تعیین مقدار و نوع بهترین ژل ، زیر چشم را به صورت موضعی بی حس کرده و با استفاده از سرنگ ژل را در آن ناحیه تزریق می کند.

زمانی که ژل به زیر چشم تزریق شد باعث کلاژن سازی و زیبایی چهره فرد می شود.

یکی از دلایل نیاز به تزریق ژل زیر چشم برای رفع چین و چروک است.

پوست افراد به دلایل مختلف دچار چین و چروک و از دست دادن خاصیت کشسانی خود می شود ، در پی آن در نواحی اطراف چشم گودی ایجاد می شود. آنچه که ابتدا در ظاهر فردی به چشم می آید چین و چروک می باشد و سپس گودی که با گذشت زمان رخ می دهد. البته این در صورتی است که فرد در سنین جوانی دچار گودی چشم نباشد. در زیر به مهم ترین و رایج ترین چین و چروک زیر چشم می پردازیم که شامل :

  • حرکت و پلک زدن های مداوم و بیش از اندازه پوست اطراف چشم که از دلایل اصلی چین و چروک نواحی اطراف چشم در جوانی است.
  • با توجه به اینکه افراد با قرار گیری در معرض آفتاب شدید به طور ناخودآگاه چشم های خود را جمع می کنند ، اگر این امر در طولانی مدت رخ دهد باعث بروز چین و چروک در نواحی اطراف چشم می شود. از این رو اگر جز آن دسته از افرادی هستید که روزانه مدت زمان بالایی را در بیرون از خانه و زیر نور مستقیم خورشید قرار می گیرید ، بهتر است استفاده از ضد آفتاب و عینک آفتابی را فراموش نکنید.
  • مصرف الکل و استعمال دخانیات نیز باعث می شود که گردش خون در اطراف چشم کاهش یافته و در نتیجه میزان کلاژن و الاستین در این نواحی کاهش یابد. از این رو این امر می تواند موجب ایجاد خطوط پنجه کلاغی در اطراف چشم شود.
  • اضطراب و استرس شدید نیز از دلایل دیگر چین و چروک پوست اطراف چشم می باشد.
  • دلایل دیگر که شامل وراثت ، افزایش سن ، جنس پوست ، محیط و سبک زندگی افراد است که دو پروتئین کلاژن و الاستین را که نقش تقویت کشسانی پوست را دارند ، کاهش داده و همچنین موجب افت سرعت ترمیم پوست می شوند.

بهترین دکتر برای تزریق فیلر زیر چشم

یکی از دغدغه های رایج تمام زیباجویان قبل از انجام این پروسه زیبایی برگزیدن پزشک مناسب برای تزریق ژل چشم می باشد. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که برای انتخاب یک متخصص متبحر در جلسه مشاوره باید نمونه کارهای دکتر منتخب خود را در مطب ایشان و یا در سایت و فضای مجازی روئیت کنید و از میزان رضایت بیماران اطلاع حاصل کنید. زیرا این بخش از صورت بسیار حساس بوده و در صورتی که انتخابی شایسته نداشته باشید ، انجام این فرایند می تواند عوارض خطرناکی را به همراه داشته باشد.

فواید تزریق ژل زیر چشم چیست ؟

  1. باعث جوان تر شدن چهره فرد می شود.
  2. سیاهی و گودی زیر چشم از بین می رود.
  3. اعتماد به نفس افراد افزایش می یابد.

قیمت تزریق ژل زیر چشم چقدر می باشد؟

قیمت تزریق ژل به زیر چشم با توجه به دستمزد بهترین پزشک ، نوع و مقدار ژل تزریقی ، دستمزد پزشک و غیره تعیین می شود.

 

 

سوالات متداول تزریق ژل زیر چشم به شرح ذیل می باشد:

  • میزان ماندگاری ژل زیر چشم چقدر می باشد؟

ژل های هیالورونیک اسید که به زیر چشم تزریق می شود حدود 9الی 12 ماه ماندگار می باشد، چرا که در در جای خود حرکتی ندارند.

  • آیا تزریق ژل با درد همراه است ؟

به طور کلی باید بگوییم که تزریق ژل دردناک نیست، اما پزشک برای اینکه بیمار احساس درد و ناراحتی نداشته باشد به صورت موضعی ناحیه تحت درمان را بی حس می کند.

  • تزریق ژل زیر چشم چقدر طول می کشد؟

مدت زمان تزریق ژل حدود 10 الی 20 دقیقه طول می کشد.

  • آیا تزریق ژل عوارض دارد؟

در صورتی که افراد برای تزریق ژل به بهترین پزشک مراجعه کنند و مراقبت های قبل و بعد از تزریق ژل را رعایت کنند، دچار هیچ عارضه ای نخواهند شد.

قابل ذکر است کبودی در تزریق که دکتر منیر جعفری با کانولا انجام میدهند یا اصلا نیست یا بسیار مختصر است.

  • آیا تزریق ژل سن خاصی دارد؟

برای تزریق ژل هیچ گونه محدودیت سنی وجود ندارد و افراد می توانند در هر سنی برای تزریق مراجعه کنند.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *